2012. január 6., péntek

Peyote háromszög - a Titok

Egyáltalán nem titok persze, ahogy ígértem, ezúttal leírom a peyote háromszög készítésének technikáját is.

Elkészült ugyanis a legutóbbi háromszögem párja, így teljes a fülbevaló. Egy jódarabig le se veszem :) Még sose volt saját készítésű fülbevalóm, de mindent el kell egyszer kezdeni. És mivel leállni lehetetlenség, ezért lesz hozzá majd medál, karkötő, kiskutya füle.



No lássuk.

1.

Magadhoz veszel egy jóó hosszú darab gyöngyfűző cérnát. A két végét összekötöd, de előtte befűzöd a tűbe. Tehát dupla szállal fogsz fűzni.
Felveszel a tűvel három darab gyöngyöt, azt a hármat, amik a minta legközepében vannak, itt:


Ha ezzel megvagy, a tűddel beszúrsz a csomó és a három gyöngy közé. Böhöm nagy csomót csináltam, de a kész háromszögön nem látszik, mert a fülbevaló hátulján fog elhelyezkedni.


 Így a három gyöngy egy kört fog alkotni.



Most stabilizálod ezt a miniháromszöget, befűzöl még ebbe a gyöngybe itt:



Az első tennivalókkal, a háromszög alapjával készen is vagy, most ha minden oké, akkor van egy három gyöngyből álló háromszöged, a gyöngyfűző cérnád pedig a piros körrel jelölt gyöngyből lóg ki.

A peyote háromszöget körbe-körbe haladva kell fűzni, gyakorlatilag rétegről rétegre kell felépíteni.

2.

Jönnek a háromszög következő oldalai.
Felveszel a tűdre kettő darab gyöngyöt, a minta szerint ezeket itt:


Ez a valóságban így fog kinézni:



Innentől kék pettyekkel jelölöm az első három kezdő gyöngyöt, hogy egyértelműbbek legyenek a fotók.
Ha ez is megvan, jönnek ezek a gyöngyök:




És jön egy harmadik ugyanilyen:



Most kész vagy a háromszöged második rétegével. Összesen van 9 gyöngyöd, a piros x-szel jelölt gyöngyből lóg ki a cérnád. A körrel jelölt gyöngybe még be kell fűznöd, így lesz teljes a réteg és így tudsz tovább haladni. Ezt minden egyes réteg után meg kell majd csinálnod, ezzel lépsz fel a következő sorba.


Most jön a harmadik rétege a háromszögnek.

3.

Itt már minden oldalára a háromszögnek eggyel több gyöngyöt kell fűzni.
A peyote háromszög sarkánál vagy, a sarkokra mindig két gyöngyöt kell fűzni egy lépésben.



A következő gyöngy nekem a minta szerint fekete. Most csak egy gyöngyöt kell felfűzni, mert ez a háromszög oldalára fog esni - jelen esetben épp az oldal közepére, nem a sarkára.


Ezután megint két gyöngy jön, mert megint a háromszög sarkánál tartasz.


Most megint egy oldal jön - ez az én háromszögemnél szintén fekete, aztán megint egy sarok kettő darab gyönggyel.
Aztán megint egy darab fekete.

Mikor itt jársz, elérkezel az aktuális háromszögréteg végéhez, tehát megint fel kell lépned a következő rétegbe, így:



4.

Jön a következő réteg
Sarokkal kezdünk, megint kettő zöld jön. Most megint eggyel több gyöngy fog kerülni a háromszög egy-egy oldalára. A sarkon levő zöld és a középen lévő fekete közé jön egy fekete.


Aztán egy újabb fekete:


Újabb két zöld gyöngy a peyote háromszög sarkára:



A következő oldal ugyanígy, a harmadik szintén. Az utolsó fekete gyöngy felfűzése után pedig megint fellépsz a következő sorba/rétegbe:

És így tovább, és így tovább... míg el nem jutsz idáig:



Vagy minta/szín/méret alapján valahova máshova, de végül kapsz egy szép háromszöget, olyat, amilyet szerettél volna.

Cérnafogyáskor való pótlásról én nem találtam sehol semmit peyote háromszög tekintetében, ez nem azt jelenti persze, hogy nincs is.
Én úgy csináltam, hogy mikor már rövid volt a cérnám, egyszerűen beledolgoztam a fűzésbe, lenyisszantottam a végét. Ez nem is látszik sehol, nincsen nyoma.
A következő madzagot meg nagyon egyszerű volt hozzátoldani a háromszöghöz, hiszen ennél a technikánál használunk csomót. Az első csomó környékén - most olyan, mintha egy csomó lenne csak - befűztem az egyik gyöngybe, aztán egyenes irányban átfűzögettem a gyöngyökön, míg ki nem lyukadtam oda, ahol elfogyott a cérnám. Aztán folytattam tovább a fűzést, mintha mi se történt volna.

Mikor a végére értem, a háromszög utolsó sarkánál átfűztem a tűt a fülbevaló kampójának karikáján, visszafűztem a sarokba, aztán a cérnával végigmentem a háromszög szélein, az összes gyöngyön, hogy még stabilabb legyen. Aztán megint át a kampókarikán, végül elvarrtam.

És kész is vannak a fülijeim :) <3




3 megjegyzés:

  1. Szia Márti nagyon hálás vagyok a háromszög mintáért ugyanis a napokban gondoltam arra hogy jó lenne megfűzni.Rengeteg mintát láttam de a tied volt a legjobb .Nagyon köszönöm.Melinda

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, jól esik amit írsz, de sajnos nem az enyém a minta. Tényleg nagyon jól néz ki, ezért nekem is ez volt az első.
    Itt található eredetileg:

    http://framboisesauvage.canalblog.com/archives/2009/05/20/13802140.html#trackbacks

    VálaszTörlés
  3. Nagyon köszi. Én is megcsináltam. Kásából teljesen sík lett, így fűztem egy sor 15öst a végére

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...