2012. június 19., kedd

Kalocsai mintás peyote karkötő minta

Valamint a múltkori FociEB-s peyote minta gyöngyszövés változata.

Ez a mai kínálatom. Andi kívánságára készült a gyöngyékszer minta, csak remélni merem, hogy beváltja a hozzá fűzött reményeket :)
Tudtad, hogy eredetileg - nagyon-nagyon régen - a kalocsai hímzések tiszta fehérek voltak? Csak a XX. század harmadától színeződtek be, akkor viszont erre az igencsak tarkára, amilyennek most mindenki ismeri. És amilyet én is terveztem most:


Van néhány érdekesség - ha hímeznél is, akkor pedig szabálynak is nevezhető:

  • A pirosat bordóval párosítjuk.
  • A zöldet sötétebb zölddel - a leveleket felezve.
  • A citromsárgát narancssárgával.
  • A rózsaszínt sötétebb rózsaszínnel.
  • Lilát szintúgy - világos lila sötétebb lilával.
  • Kék dettó - sötétebb és világosabb kék egy virágmotívumon belül.

A fenti minta a menyecskésebb kalocsai változat, az idősebb asszonyok más színeket hordtak: a kéket, lilát és zöldet kombinálták, tehát hideg színeket - ezekből is inkább a sötétebb árnyalatokat, ezt szomorúpamukosnak hívják. A látvány egyáltalán nem szomorú egyébként, bár azt tudni kell, hogy igen elfogult vagyok a hideg színekkel szemben, főleg a zöldnek vagyok nagy rajongója.
Melírozott fonalakkal - amilyennel én is készítettem a múltkori színátmenetes kék gyöngyhorgolt medálomat, ne nagyon hímezz, mert nem illik bele a kalocsai stílusvilágába. Ezt inkább színátmenetes gyöngyhorgolásnak használd :)

Az kalocsai információk innen származnak:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Kalocsai_h%C3%ADmz%C3%A9s

Érdemes utánaolvasni kicsit bővebben, hiszen érdekes és szép dologról van szó.

A gyöngyfűzés minta páros peyote technikával készítendő, ha még ismeretlen a dolog, IDE kattintva tájékozódhatsz a hogyanokról.

A másik mintánk pedig a múltkori bejegyzésemben szereplő idei foci EB logója, gyöngyszövés változatban:


Jó szórakozást kívánok a mintákhoz, de mielőtt belefognál a gyöngyfűzésbe/gyöngyszövésbe, még megmutitom, micsoda csodaságot talátam a minap az !utcán! Nem tudom még, hogyan fogom felhasználni - sajnos elég rossz állapotban van szegény, de mindenképpen találok neki valami szerepet.



Egy kis szerkesztés megjelenés után: Zsuzsi kérésére kiegészítem a mintatárat a fentebb elhelyezkedő kalocsai peyote minta gyöngyszövés változatával:



19 megjegyzés:

  1. Nagyon ugyes a kalocsai minta. Esetleg nem peyote mintában is megvan? :P Anyumnak szivesen megcsinálnám, de psszt meg ne tudja :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát jó :D pedig olyan jó az a peyote :)

      Törlés
    2. Elhiszem, csak nekem nem megy :/

      Törlés
  2. Szuper! :) Köszönöm! Én a hétvégén egy órát böngésztem a netet mintáért , már rászántam volna magam, hogy programmal tervezek egyet, de így, hogy megcsináltad, már "csak" fűznöm kell! Angyal vagy!

    És már nézem is milyen gyöngyeim vannak hozzá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen :) Nem tudtam, hogy nagyon sürgős, de örülök, hogy megelőztelek ;)

      Törlés
  3. nagyon köszönöm én is a mintát

    VálaszTörlés
  4. Csodás a minta, köszönöm.
    Szeder Andrea

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép minta! Köszönöm, hogy megcsináltad, biztos nagy munka lehetett!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Bigyibogyó!
    Megfűztem a kalocsai peyote mintádat. Gyönyörű lett,mindig jó kedvem kerekedik, ha ránézek. Nagyon köszönöm a mintát, a munkádat!
    sarkanyancsa

    VálaszTörlés
  7. Csudajó ez a minta! Köszönöm, hogy elkészítetted és megosztottad?

    VálaszTörlés
  8. Kedves Bigyibogyó!
    Hol találom meg a kalocsai mintához szükséges gyöngyöket a kódjuk alapján? Csak a fehéret találtam meg, a többit nem sikerült. Te honnan szerzed be őket?
    Előre is köszönöm válaszodat!
    Tamara

    VálaszTörlés
  9. Kedves Bigyibogyó!

    Kérlek írd meg, hogy ? cm hosszú a kalocsai karkötő.

    Szeretném megfűzni, mert nagyon megtetszett a minta.

    Köszönöm, várom válaszod.

    Pju fb.n

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Kb. 20 cm készen a minta, innen le is lehet tölteni számozottan:
      http://bigyibogyo.com/mintak/kalocsaipeyote.pdf

      Törlés
  10. Szia! Engem is az érdekelni, hogy hol szerzed be a gyöngyöket és milyen áron. Már voltam pár üzletben, de nem sikerült összeválogatnom a színeket.
    Köszi Edina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Edina !

      Szerintem , ha hasonló színeket próbálsz összeválogatni az is nagyon jó , én úgy csináltam

      szia Éva

      Törlés
  11. Kedves Bigyibogyó !

    Nagyon szépen köszönöm a mintát amit megosztottál mindenkivel.Már megcsináltam és mindenki a csodájára jár!!!!!!!

    Üdv Éva

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...