2012. szeptember 7., péntek

Kerek medál készítési útmutató

Többen kérdeztétek, hogyan kell fűzni a kerek peyote medálnak vagy fülbevalónak való formát, amilyen például a legutóbbi kalocsai mintás fülbevaló is volt, vagy akár más formájú, de nem egyenes szélű mintát, úgyhogy most bütyköltem hozzá egy leírást is.
Szerintem ez alapján abszolút kezdő gyöngyfűzőnek is fűzhető lesz a minta, mármint ha a sima peyote fűzés megy már - aminek egyenes a széle :) Ha mégsem, akkor majd sikítasz.



Tehát a forma (minta nélkül ezúttal, nem tereli a figyelmet ;)


Azt mutatom meg, hogyan tudod ezt a korong alakú fűzést elkészíteni peyote technikával.

Páratlan peyote


Az első és legfontosabb, hogy a páratlan peyote fűzése menjen, mert ez az alapja az egésznek.
Először a középső, legszélesebb részt fogjuk elkészíteni, ezt itt:


Ezek a sorok páratlan számú gyöngyből állnak - ettől lesz végül az egész kör szimmetrikus.

Először is felfűzöl a damilra 29 gyöngyöt - a csomó vagy stopgyöngy után. Most jön egy fordulás a következő sorba, ez így néz ki:



A bal oldalon látod a sor végét, a legelső gyöngy feletti gyöngy most lifeg, ezt kéne rögzíteni.
Ezt én így szoktam megoldani:



Tulajdonképpen teszek egy kanyart a már meglévő gyöngyökben, hogy vissza tudjak fűzni a lifegő gyöngybe a másik oldalról, aztán jöhet a következő - a piros körrel jelölt gyöngy.

Haladsz így tovább jobbra, majd a sor végén egyszerű a dolgod: gyöngy a damilra, aztán egyszerűen visszafordulsz az előző gyöngybe - ugyanúgy, mint az első szemléltető kép jobb oldalán.

Haladsz balra, a sor végén most nem kell kanyarogni a gyöngyökben. Felveszed az új gyöngyöt a damilra, így:



Ezután a jelölt hurokban átfűzöl és vissza a lifegő gyöngybe a másik oldalról, így:



Ez eddig a páratlan peyote leírása volt, most jönnek a lépcsőzetes részek.

Lépcsőzés - avagy fogyasztás minta szélén

Ha megvan a középső leghosszabb négy sorod, elkezdheted a fogyasztást. Bal oldalán állsz a mintának a sor végén, így néz ki a fordulás:


A jobb oldalon, a sor végén egyszerű a fordulás - felveszel egy gyöngyöt és visszafűzöl az előzőbe (szintén első szemléltető ábra), aztán haladsz balra. Ha a hurkos meg az egyszerű átfordulás tiszta, onnantól minden sor végén szépen látszik, melyiket kell épp alkalmazni.

Lesznek olyan lépések, mikor a hurkos fordulást kell alkalmazni, viszont gyöngyök foglalják a helyet. A képről egyértelműbb ez a mondat :)
Én ezt úgy szoktam, hogy egyszerűen beszúrok a gyöngyök közé, áthurkolok és ugyanúgy megy tovább a dolog:


Ennél kevésbé drasztikus, viszont macerásabb módja is van a dolognak, a linkre kattintva egy fogyasztásos-szaporításos bejegyzésemre jutsz, ott a fogyasztás minta szélén/második lépésben megtalálod ezt is.

http://bigyibogyo.blogspot.hu/2011/12/rudolf-telora-fogyasztas-es-szaporitas.html

A végeredményen nem fog egyébként látszani, melyik módon készítetted - bár az utóbbi a profibb, én lusta vagyok :P

Ezeket a lépéseket alkalmazd a lépcsőknél egészen a kör tetejéig.


Ha követted az útmutatót, akkor most megvan a köröd fele - vagyis két sorral több:


Fentről lefűzögeted a gyöngyök belsejében a damilt, hogy az alsó részét is elkészíthesd, úgy csináld, hogy így tudd folytatni a mintát:


Innentől pedig dettó ugyanaz, mint a fenti lépések, csak lefelé.

No, remélem, érthetően írtam-rajzoltam és nem írtam félre semmit, mert rajzban azért csak nem ugyanaz, mint gyakorlatban :)
Jó munkát és sok sikert kívánok a frissen születő korongokhoz!

12 megjegyzés:

  1. Köszönöm,hogy profin leírtad,amire sok sok kísérletezgetés árán jöttem rá!!!
    Nagyon érdekelne az a medál amit bemutatsz fektetve!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kata, a rózsás minta hírlevél téma lesz nemsokára :)

      Törlés
  2. Köszi! Nagyon jó segédletet alkottál!

    VálaszTörlés
  3. Köszönjük szépen! Igazán alapos leírás :)

    VálaszTörlés
  4. örülök, hogy hasznos volt :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm a mintát ,tejesen kezdüő vagyok most tanultam a párost de rajta vagyok a páratlan peyotén is .

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm a leírást.sokat segített :)

    VálaszTörlés
  7. Jó és érthető a leírás! Köszi

    VálaszTörlés
  8. Szia!A peyote minta olvasàsàban tudsz segìteni?.Ez csak nekem okoz nehèzsèget?Nem nagyon talàlok errôl sehol infòt! Nagyon köszi elôre is!

    VálaszTörlés
  9. merci pour cette super technique

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...