2011. november 18., péntek

Mikulás dino

Ha jársz Tescóban, Corában és társaiban, bizonyára észrevetted, hogy náluk már keményen tombol a karácsony. Ennek hatására, bár még a biológiai órám nem jelzett, eszembe ötlött, hogy hát tényleg, tulajdonképpen bő két hét, és jön a puttonyos öreg. A karácsony még akkor is messze lesz (ez mondjuk relatív), de mikulásos vagy karácsonyos gyöngyfűzés mintákra azért még lehet vadászni :)
Írtam még régebben, hogy életem első gyöngy-alkotása is mikulás volt - kb. 7-8 évesen, igaz ezt akkor tettem közhírré, mikor még nemigen volt szezonja, a 3D minták között is meg lehet találni a mintáját meg az akkori bejegyzésben is (jó régen volt, akkoriban még 40 fok volt árnyékban). Hát igen, mindig tudtam időzíteni :)
Azóta kivakartam szegényt a ritkán használt lomok közül a sarokból, úgyhogy tudok róla most művészi portrét is mutatni:


Egy sor kimaradt a hasából és tényleg nagyon öreg már, de korszakot teremtett az életemben :)

De kell minta is, nem sztárolhatom folyton az igéző kék szemű mikulásomat.
Mikulás ez is, de sokkal öregebb, mint a mienk, sok millió évvel ezelőtt hordta a mogyorót a kis dinóknak. De lehet, hogy mást.







Kb. 140 centis drót kell a dino testéhez. A nyilak jelölik a lábak fűzési helyét, a buksijánál pedig, ahol van a görbe vonal meg hogy "hátá", na oda kell a sapkát fűzni. Ezekhez a járulékos részekhez egyenként 30 centis drótot ír a mintafüzet, ez sok, szerintem a 20 centi bőven megteszi.

A mellső lábakat úgy kell fűzni, hogy a 20 cm-es drótot befűzöd a jelölt sornál (hasi rész) a szélső két gyöngybe, aztán úgy igazítod a drótot, hogy ez a két gyöngy pont a közepén helyezkedjen el, ezután fűzheted is a lábakat. A hátsó lábaknál ugyanez, csak a szélső három gyöngybe kell befűzni.


A satyónál pedig az egész illetékes soron keresztül kell húzni a szintén 20 centis drótot, középre helyezni és utána fűzni.

Ez a kép pedig azért, mert tök vicces őkelme hátulról, a vékony nyakával :)

Ja, még annyi, hogy azt írja a mintafüzet (Gyöngy-világ/Karácsony), hogy megáll a lábain. Másodszorra fűzöm ezt a mintát, egyik dino sem volt hajlandó erre a mutatványra, úgyhogy szerintem reménytelen ez a dolog. De végülis el nem dől...

Jó gyöngyölést

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...