Egy kicsit kibuktam, nem vidám és kedves poszt következik, a
gyenge idegzetűeket megkérem, hogy kattintsanak el.
..
Na most hogy ez megtörtént,
vágjunk bele.
Hátrányos helyzetből indulok,
mert vidéken élek. Sosem éreztem hátrányosnak, hiszen eleve így nőttem fel.
Sose tudtam, milyen pestinek lenni és bármilyen árucikkhez hozzájutni pár
utcával arrébb. Tudod, a veleszületett vak sem tudja, milyen látni. Nem ezt
szoktam meg, nem is hiányzik.
Azon kívül az internet
fénykorát éljük, még a paradicsomot és a kiló kenyeret is házhoz hozzák netes
rendelésre, csak akarnod kell.
Nem gond tehát, hogy nincs
akkora választékú gyöngybolt sem itt Deszken (haha), sem a közelben lévő, amúgy
is útba eső Szegeden, mint mondjuk Budapesten.
Rendelünk tehát
gyöngy-webáruházból gyöngyöt, nem ügy. Net van, házhoz hozzák, hol itt a gond.
Nem is itt van a panasz eleje.
Annak idején, mikor elkezdtem űzni az ipart, még furcsállottam,
hogy a gyöngyös webshopokban nemigen jegyzik a termékek mellett a készleten
lévő mennyiséget, pedig általában a webáruházaknál ez bevett szokás. Hamar
túlléptem rajta, mert azt vettem észre, hogy az összes gyöngyös webshop ezt
csinálja. Mármint nyilván amiket próbáltam - még nem próbáltam mindet.
Bizonyára van ennek a jelenségnek valami konkrét oka, mert
nem hinném, hogy a megbízott programozóknak különösebb gondot jelentene megoldani
ezt a problémát és tényleg még nem találkoztam ellenpéldával.
Ez a legkisebb gond, de azért jelzem nagyon halkan, ha már
témánál vagyunk, hogy tök jó volna.
A legtöbben gyöngyösök először csak magunknak, aztán az
ismerősöknek, majd miután kiléptünk a kezdő bénázási szakaszból, rendelésre
dolgozunk. Akkor már marhára nem mindegy ám, van-e raktáron pont az a pici
vacak. Én spontán szoktam bevásárolni, de többekről tudok, hogy azt rendeli
konkrétan, ami kell a készítendő cucchoz. Elég kellemetlen, mikor rendelés után
derül ki, hogy ez sincs meg az sincs. Sokszor pont az nincs, ami miatt
nekiálltam rendelni. Megértő alkat vagyok, nem szoktam anyázni és pattogtatni,
hogy demárpedig nekem az kell és tőled kell. Nincs, hát nincs.
A többség persze szól, mielőtt fizettél és elküldte a
csomagodat; ezt a néhány éves tapasztalat után szívből köszönöm nekik.
Jártam ugyanis úgy is, hogy megjött a csomag és akkor
láttam, hogy bazz, hát pont az hiányzik, ami nekem nagyon kellett volna. És
szólni luxus? Csak ki volt húzva a listáról és annyi. Ja, hogy a számláról le
se vonták és a teljes összeget fizettem, azt akár vehetjük véletlennek is…
Nem vagyok reklamálós típus, csak mikor már nagyon eldurran
az agyam. Ez volt az egyetlen alkalom, akkor is finoman jeleztem, hogy hát ’jó
vón’ egy ilyen telefonhívás vagy e-mail, hogy ne számíts erre-meg-erre a
kütyüre, oldd meg máshogy. A válasz mellébeszélés volt (legalábbis ha én
mellébeszélek, az pont ilyen), természetesen a semmire kifizetett lóvémat
visszakaptam.
Na de mindegy, akkor rendeljük meg a hiányzó cuccot
máshonnan.
…ahol dettó ugyanez történik. Mármint hogy valami nincs. Gyerekek,
most konkrétan 3 üzletből rendeltem össze darabra a cuccokat. Postaköltség
szempontjából egyáltalán nem vicces a dolog. Egy ideig csináltam, hogy
rendeltem annyit, hogy ingyenes legyen a postaköltség, de ha ezt minden
megrendelőm esetében eljátszom (esetleg megrendelőnként háromszor), ingem-gatyám
rámegy.
Szóval a postaköltség mizérián is kénytelen voltam túllépni.
Egy zacskó gyöngy árát ráfordítjuk a postázásra és meg van oldva. Meg persze el
lehet libegni a gyöngyboltba és lerendeltetni velük, ami hiányzik.
De még mindig nem itt buktam ám ki. Jelen esetben lerendeltem
a cuccot az első két webáruházból. A másodikban közölték, hogy nTermékből csak
n-1Terméket tud küldeni. Fasza, akkor rendelünk hasonlót egy harmadikból, mivel
nekem a Termék szetthez kellett volna. És nem n-1, hanem pont annyi, amennyit
rendeltem.
Még itt sem durrant el az agyam. Oké, raktárkészletet nem
írunk ki, ez van, megszoksz vagy megszöksz.
Na de még ugyanettől a bolttól rendeltem ám valami mást is,
ami kellett volna, továbbiakban Termék2. Meg is érkezett, ahogy az illik,
ezúttal a Magyar Posta Zrt. sem zavart be.
Hogy akkor mi a gondom?
Hm. Ha énnekem gyöngyös webáruházam lenne… Paraszti kútfővel
én úgy gondolkodom, hogy ha a vevő nem látja az árumat, amit el kívánok neki
adni, akkor mutatok neki képet. Fotót, rajzot, valamit. Erre szolgálnak a képek
a webshopokban. Legalábbis szerintem.
Ha valaki rendel valamit, akkor azt küldöm neki, amit kért.
Úgy értem, ami szerepel a fotón, hiszen az alapján rendelte a szerencsétlen. Nem
más színűt, más méretűt, más anyagút, más mennyiségűt.
Na hát én nem azt kaptam. Termék2-nek más a mérete, máshogy
néz ki, hiányzik róla valami, ami nekem extra fontos lett volna és a képen volt
is ilyenje. Az eredeti – fotón lévő - még némileg elment volna valahogy,
kénytelen volt szegény, mivel az egész országban nem találtam másmilyet (ezért
is nem írom le, miről van szó) és agyaltam rendesen, hogy mit csináljak. Fejben
megoldottam azért, nem kell félteni.
Na de most borult az egész rendszer, újra kezdődhet az
agymunka, hogy a haragba oldjam meg, hogy bár az én megrendelésem nem teljesült
maradéktalanul, ennek ellenére a saját megrendelőm felé azért ez ne érződjön.
Vagy legalább ne nagyon.
Szó se róla, hasonlít Termék2 a fotójára. Messziről,
hunyorítva. Névleg is az, amit kértem. Csak épp ha ez lett volna a képen, nem
rendelem meg.
Kérek mindenkit, aki esetleg gyöngy-webáruház kezelőjeként vagy
tulajdonosaként most ezt a posztot olvasta, ne ijedjen meg nagyon, ha majd a
jövőben a nevemet látja a megrendelők között. Dolgoztam több boltban eladóként,
jelenleg is szoktam eladni saját cuccot a Bigyibogyón keresztül, úgyhogy
valamennyire ismerem a másik oldalt is. Tudom, hogy van rengeteg idióta vevő.
Tudom, hogy minél több a vevő, annál esélyesebb, hogy valamit eltol az ember. Tudom,
hogy mindenki ember, lehet tévedni és nem szoktam csomónként kitépni a haját
senkinek, ha esetleg téved és emiatt nekem van némi károm. Előfordul.
Csak ez most azért kicsit alám tett. Leginkább az a bajom,
hogy nehezen tudom véletlennek és tévedésnek tekinteni. Szerintem nekik így volt egyszerűbb "jó lesz az" alapon.
Persze meggyőzhető
vagyok ;)
Nem Te vagy az egyetlen, aki így jár. nem beszélve arról, hogy az üzletben olcsóbb a gyöngy mint a neten föltéve. sőt a minőség a képen nem látszik. ha összehasonlítod pár webáruház azonos termékét, nem tudod, hogy az árral vagy a minőséggel vernek át. azonos gyöngy között akár dupla árkülönbség is lehet. volt már, hogy a cseh gyöngy minősége vetekedett a távol keletivel. Mit jelent a made in EU???
VálaszTörlésBárhonnan származhat???? Legjobb rászánni egy napot és személyesen bevásárolni, bár itt az utazás költsége sem kevés, de remény van rá, hogy azt kapod amit szeretnél.
Jó lenne egy olyan blog, ahol mindenki elmondhatná, mit hol talált szépet, olcsót. Esetleg hol mire kell vigyázni. Hol nem jó vásárolni.
VálaszTörlésSzintén vidéki vagyok és sz egyetlen lehetőség, hogy gyönhöz jussak az a webáruházakon keresztül lehetséges. Több helyen vásároltam már, szerencsére sokkal több a kellemes tapasztalat, mint a kellemetlen. Nálam is előfordult, hogy épp azt nem küldték ami miatt az egész rendelést elndítottam. A webáruház üzemeltetők figyelmébe ajánlanám, hogy ami az első 10 tételben benne van az tutira nagyon fontos a megrendelőnek, legalábbis én úgy szoktam, hogy ami nagyon kell azt teszem először a kosárba, aztán kalandozok. Egy másik problémát veték fel, a darabáras gyöngyök.Pl. a lándzsa avagy szirom gyöngy. Általában 10, 20 darabonként lehet rendelni, van olyan minta amihez 40 db szirom kell, na most az iszonyatosan bosszantó, hogy megrendelek 2 db 20-as csomaggal és van benne 2-3 db törött, hibás. Így ugrott a minta megfűzése vagy nagyon át kell variálni, akkor meg már nem ugyanaz. Könyörgöm, az ilyen drága darabra árult termékeket nézzék már át! És látni, hogy nem a szállítás során törött el vagy sérült meg, mert annyak nyoma lenne a zacskóban. Biztonságból rendeljek még egy 10-es csomaggal, mert hátha van közte hibás?! Ez azért nem megoldás. Ugyis az ember szinte az utolsó fillérjeit költi el alapanyagra. Én is örülnék egy olyan blognak ahol a webáruházakkal kapcsolatos tapasztalatokat lehetne megosztani.
VálaszTörlésÉvi voltam Vas megyéből
Ugye hogy ugye? :D
VálaszTörlésSejtettem én, hogy nem egyedi a probléma. Ez a sziromgyöngy dolog különösen odavágós lehet, szerencsére ilyesmihez még nem volt szerencsém.
Jó ötlet lehet a tapasztalatcserés felület, viszont szerintem inkább facebook csoportot vagy valamilyen fórum lehetne a megoldás, technikailag legalábbis. Nem kizárt egyébként, hogy már javában vannak ilyenek, csak mi még nem tudunk róla :)
Én olyan gyöngyös üzletben dolgozom ahol két webáruházat üzemeltetünk és teljesen megértem a gondod. De mi pl azért nem tesszük ki, hogy mennyi van raktáron mert rengeteg termékünk van, mivel Indiából is kapunk gyöngyöket. Ahhoz, hogy ez megvalósítható legyen külön kellene alkalmazni még egy embert aki csak az árumozgást figyeli az üzletben, az meg a jelenlegi forgalom mellett nem megoldható. Ellenben a vevőket mindig felhívjuk ha hiányzik a rendeléséből és figyelmeztetjük őket, hogy ne csak a képet nézzék, hanem olvassák el a termékleírást is. Hébe-hóba mi is hibázunk de akkor igyekszünk kijavítani úgy, hogy a vevő is elégedett legyen... A weboldalaink egyenlőre román nyelven vannak, de tervben van a magyar és angol változat megvalósítása ami szintén rengeteg munkát igényel majd.
VálaszTörlésIgen, ez a raktárkészlet dolog amúgy is kényes kérdés lehet akár, mert van pl. aki úgy gondolja, hogy senkinek semmi köze hozzá, hogy miből mennyi van. Van ebben is valami, meg nem is akarom én megmondani a frankót úgy, hogy fogalmam sincs, belülről hogy működik egy ilyen :) mármint szervezésileg. azt tudom, hogy technikailag megoldható, mert a webshop alkalmazások tudnak ilyet.
TörlésIgen, egy telefonhívással vagy email-lel én már boldog is szoktam lenni, mert akkor már tudok variálni a rendelésen, meg kalkulálni, hogyan készüljön végül az a rendelés, amit nálam adtak le. Ha a csomagból derül ki, hogy hiányzik a fele, akkor ugye ez már nem megy, csak új rendeléssel, és így a végösszeg horribilis lesz. Általában ilyet kapok is, a fent említett egy esetben nem kaptam semmi értesítést és közölték, hogy ne is számítsak ilyenre, mert ezt ők nem tudják megoldani.
Na de erre mit mondjon az egyszeri vevő? Megértem, megyek oda, ahol meg tudják oldani... sajnálom, mert jó termékeik vannak, de félek tőlük rendelni. Nem szeretnék ismét így járni :)
Mik a weboldalaitok?